MOOCs

Massive Online Open Courses: voor iedereen

MOOCs zijn webcursussen die voor iedereen gratis beschikbaar zijn, meestal in het Engels. Wil je je verdiepen in een bepaald onderwerp om van een bepaald vakgebied een beter beeld te krijgen? Wil je jezelf grondig voorbereiden op een schoolopdracht? Bekijk dan bijvoorbeeld deze website met het wereldwijde MOOC-aanbod. De MOOCs van de Universiteit Leiden vind je hier.

Je kunt soms kiezen of je alleen de online hoorcolleges wilt volgen, of dat je ook het huiswerk maakt en instuurt. Bij sommige cursussen horen chatsessies en kun je met medestudenten over de hele wereld in discussie. Soms kun je zelfs direct met de docent in contact treden.

Let op: MOOCs hebben een vaste looptijd en zijn dus niet op ieder moment van het jaar toegankelijk. Kijk in het programma voor de inhoud en data van het vak van jouw interesse.