Pre-University College

PRE-College: voor leerlingen in klas 5 en 6, selectie in klas 4

Als je er in de eerste vier jaar op ons gymnasium achterkomt dat leren je goed afgaat, dat je uitstekende resultaten haalt en dat je toe bent aan meer uitdaging, dan is Pre-University College misschien iets voor jou. Dit programma van de Universiteit Leiden biedt middelbare scholieren uit Leiden en omstreken de kans om in klas 5 en klas 6 een halve dag per week een speciaal programma te volgen aan de universiteit. Op school hoef je dan niet naar de lessen.

De selectie voor dit mooie project is zeer streng, maar de ervaring leert dat er jaarlijks relatief veel leerlingen van ons Leidse gymnasium toegelaten worden. Ieder jaar organiseren we een bijeenkomst waar geïnteresseerde vierdeklassers hun vragen kunnen stellen aan de decaan. Ook kun je vragen stellen aan leerlingen die momenteel PRE-College volgen.

Het programma staat op de website. Je vindt daar ook bijvoorbeeld een overzicht van de kosten, de voordelen van een PRE-diploma, en details over de selectie.

Aanmelding en selectie voor PRE-College gaat via de decaan. Let op: het aanmeldingsproces vindt plaats in het voorjaar in klas 4.