Junior Med School

Als je hier op school goede resultaten haalt, geïnteresseerd bent in de studie Geneeskunde en tijd over hebt voor extra activiteiten, dan is Junior Med School wellicht iets voor jou.

Het Erasmus MC in Rotterdam biedt jaarlijks aan 24 talentvolle VWO-leerlingen de gelegenheid om deel te nemen aan de Junior Med School, een eerste stap in het traject van toekomstige studenten Geneeskunde. Junior Med School biedt een pittig onderwijsprogramma met een hoog en uitdagend niveau.

Het programma volg je voor een deel in je eigen tijd (voornamelijk in de zomervakantie) en tijdens schooltijd (daarvoor krijg je vrij). Het exacte programma en meer informatie vind je hier.

Voor het programma geldt een strenge selectie. De eerste selectie vindt plaats op school op basis van cijfers. Daarna volgt een selectieprocedure van de universiteit.

Er zijn geen kosten verbonden aan de Junior Med School. De reiskosten naar het Erasmus MC op de 40 onderwijsdagen zijn voor eigen rekening.

Aanmelding en selectie voor Junior Med School gaat via de decaan. Let op: het aanmeldingsproces vindt plaats in de periode januari/februari in klas 4.