Vrij vragen voor LOB-activiteiten

Wil je naar een open dag of een andere LOB-activiteit? Zorg dat je dat goed en op tijd regelt bij de decanen!

In de bovenbouw (klas 4, 5 en 6) mag je per schooljaar twee dagen school verzuimen om een LOB-activiteit te ondernemen. Om te voorkomen dat je als spijbelaar het systeem ingaat, moet je je wel aan de volgende procedure houden:

• 1: Haal bij de decaan een speciaal verzuimbriefje.
  • 2: Vul dit in en laat het ondertekenen door een ouder.
  • 3: Stop minimaal twee schooldagen voor de LOB-activiteit van jouw keuze het ondertekende briefje in de verzuimbrievenbus in de gang.
  • 4: Ga naar de LOB-activiteit.

Wat valt er allemaal onder een LOB-activiteit?

Denk aan open dagen, studiebeurzen, proefstuderen, informatiebijeenkomsten over opleidingen in het buitenland, meeloopdagen. Kijk hier voor meer informatie.

Zijn deze activiteiten altijd onder schooltijd?

Nee, veel activiteiten vinden ’s avonds plaats of in het weekend, bijvoorbeeld de Leidse Voorlichtingsavonden. Ook veel universiteiten zetten hun deuren open in het weekend.

Help, ik wist niet dat er een open dag was, wat nu?

Niet getreurd: de meeste worden meerdere malen per jaar georganiseerd.

Mag ik meer dan 2 LOB-activiteiten per jaar ondernemen?

In klas 4 niet. In klas 5 en 6 gaat dat altijd in overleg met de decaan. We verwachten dat je je best doet zo min mogelijk schooltijd te missen, maar soms kan het niet anders. We denken met je mee.