Agenda open dagen

De voorlichtingsactiviteiten van de meeste opleidingen zijn over het algemeen fysiek, maar soms ook online. Meestal moet je je van tevoren aanmelden voor de open dagen. Vaak kun je ook op de sites van de opleidingen onder het kopje ‘Open dagen’ aangeven dat je een mail wilt ontvangen als de inschrijving open gaat. Dit is heel handig, want de dagen zitten vaak erg snel vol!

Meeloopdagen en proefstuderen (voor klas 5 en 6) vinden door heel het jaar heen plaats. Kijk dus goed op Studiekeuze123.nl wanneer er een meeloopdag is van de studie die jou leuk lijkt.

In januari en februari organiseren bijna alle universiteiten en hogescholen een tweede ronde open dagen. Voor fixusstudie (deadline: 15 januari) zijn die open dagen in klas 6 dus te laat!

De algemene open dagen van de universiteiten zijn dit najaar op de volgende data:

Fysieke open dagen:

7 februari: Hogeschool InHolland – open avond

17 februari: University College Roosevelt (Middelburg) – Open Day

10 februari: Vrije Universiteit Amsterdam – VU Bachelordag

2 maart: Tilburg University – Bachelor Open Dag

2 maart: Universiteit Leiden – Bachelor Open Dag (op locatie in Leiden en Den Haag)

9 t/m 14 maart: Universiteit van Amsterdam – UvA Bachelorweek

9 maart: Universiteit Utrecht – Bachelor Open Dagen (incl. University College Utrecht)

15 maart: Technische Universiteit Delft – Open Campus Dagen

16 maart: Universiteit Wageningen – Bachelor Open Day

22 en 23 maart: Universiteit Twente – Bachelor Open Dagen